Het behouden van toptalent moet bovenaan de prioriteitenlijst van een leider staan. Dat vereist betrokkenheid, erkenning en zorgzaamheid. Die investeringen werpen hun vruchten af in verbeterde prestaties. Goed presterende medewerkers dragen uitgebreid bij. bij het behalen van bedrijfsresultaten. Daarom hebben bedrijven programma’s ontworpen van voordelen en vergoedingen tot training en ontwikkeling om ze te behouden. Desondanks was volgens het Harvard Business Review-artikel van Jean Martin en Conrad Schmidt 12% van alle high potentials in de bedrijven die ze bestudeerden actief op zoek naar een nieuwe baan. Wat moet een goede leider dan doen? 1. Goede leiders verbinden met hun werknemers.Goede leiders weten hoe ze de missie van het bedrijf en het belang ervan voor de werknemers moeten overbrengen. dagelijks werk. Ze kunnen verwoorden hoe de functies van de werknemers bijgevolg hun belanghebbenden beïnvloeden. Ze geven hun medewerkers een gevoel van autonomie door hen beslissingen te laten nemen en oplossingen aan te dragen, creëren een uitdagende sfeer. En daarbij letten ze op hun mensen en maken ze hen uiteindelijk betrokken: ze worden productief, bieden betere service en blijven langer. De Corporate Leadership Council ontdekte dat zeer betrokken medewerkers 87% minder geneigd waren om hun bedrijf te verlaten dan hun niet-betrokken collega’s. 2. Goede leiders zijn iedereen dankbaar.Een onderzoek uitgevoerd door de American Psychological Association, waarbij 1.700 werknemers werden geobserveerd, concludeerde dat de helft van hen van plan was een nieuwe baan te zoeken omdat ze zich ondergewaardeerd en ondergewaardeerd voelden. Goede leiders moeten dus weten hoe ze hun ondergeschikten moeten prijzen, hetzij met een eenvoudig “dankjewel” verzonden via een e-mail of geschreven op een post-it, tot enorme gebaren zoals het bieden van ondersteuning in tijden van nood of publieke erkenning van de werknemer bijdrage. Ze weten mensen te herkennen op basis van hun persoonlijkheid en karakter en zijn bereid dit ruimschoots te doen. 3. Goede leiders hebben geduld.In de snelle zakenwereld betekent controle hebben dat u de resultaten boekt op basis van een strak verzegeld plan. Realiteit bijt. Er zullen altijd situaties zijn die uit de hand lopen. Werknemers leveren niet altijd op de manier waarop hun leidinggevende dat wil of volgens de aangegeven tijdlijn. Maar een goede leider weet dat dit natuurlijke neigingen zijn die met geduld moeten worden aangepakt. Ze weet dat elke situatie kan worden omgezet in een kans; dat ze, voor zover ze haar team kon orkestreren, hen ook een beurt zou geven bij het oplossen van problemen; en hoewel het misschien gemakkelijk te verwijten is, is mentorschap de beste manier om mensen mondig en betrokken te houden. Leiderschaps kwaliteiten komen dan echt tot hun recht. 4. Goede leiders zijn flexibel.Het personeelsbestand bestaat voornamelijk uit de Sandwich-generatie – die gevangen zit tussen de zorg voor hun bejaarde ouders en hun kinderen naar school brengen – en millennials – die, volgens een onderzoek van Deloitte is een goede balans tussen werk en privé het belangrijkste criterium bij het kiezen van een werkgever – goede leiders weten dat ze een werkregeling moeten bieden die flexibel genoeg is om aan de persoonlijke behoeften van hun werknemers te voldoen. In ruil daarvoor, zoals de vierde jaarlijkse Super Study van FlexJobs heeft aangetoond, hebben werknemers die flexibiliteit krijgen, de meeste kans om loyaal en productief te blijven, en hebben ze een hoger moreel en een goede kwaliteit van leven.
|
https://www.me-scan.nl |
