Uw eerste Gmail-campagne opzetten: instructies


Als u al eerder zoekadvertenties op Google Ads heeft weergegeven en u meer wilt weten over Google Ads-functies, lees dan dit artikel. Laten we het over Gmail hebben: hier is een handleiding voor het instellen van advertenties en tips.

Wat zijn Gmail-advertenties

Dit zijn de advertenties die gebruikers zien op het tabblad Promoties in Gmail. Ze zien eruit als een gewone brief, het enige verschil is het teken “Advertentie”.

Wanneer erop wordt geklikt, ziet de gebruiker een e-mail die kan worden opgeslagen of doorgestuurd. Meestal is dit een afbeelding, een korte beschrijving en een knop om naar de site te gaan.

Andere inhoudsopties zijn ook mogelijk, we zullen er verder over praten.

Wie moet advertenties in Gmail weergeven?

Professionals die al hebben geprobeerd zoekadvertenties te lanceren en remarketing in Google Ads in te stellen.

Degenen die gebruikers iets te bieden hebben. De naam van het tabblad (“Promoties”) geeft aan dat gebruikers daar promoties, kortingen en andere geweldige aanbiedingen willen zien.

Adverteerders waarvan de klanten loyaal zijn aan bonussen. Niemand kent uw doelgroep beter dan u. Als ze echt geïnteresseerd is in speciale aanbiedingen, kun je advertenties testen in Gmail.

Mensen wier publiek graag brieven ontvangt en leest. Dit is gemakkelijk te achterhalen of u in de e-mailmarketingbusiness zit. Kijk maar naar de open rate en click rate van uw e-mails.

Advertenties instellen in Gmail

Bekijk de Gmail-advertentievereisten voordat u aan de slag gaat.

Campagne maken

Maak een nieuwe Google Ads-campagne.

Selecteer het type campagne “KMC”.

Kies één doel voor uw campagne. U kunt een campagne maken zonder doelen op te geven.

Specificeer het subtype “Campagne in Gmail” en de site van uw bedrijf, en klik vervolgens op de knop “Doorgaan”.

Geef uw campagne een eenvoudige en begrijpelijke naam en vermeld de vereiste locaties.

Punten om te onthouden bij het specificeren van locaties:

“Mensen die geïnteresseerd zijn in de geselecteerde locatie” zijn gebruikers die zich niet fysiek op de plaats bevinden die u wilt (bijvoorbeeld een stad), maar geïnteresseerd zijn in informatie die daarmee verband houdt. Deze doelgroep kan bijvoorbeeld interessant zijn als u reclame maakt voor rondleidingen.

Selecteer vervolgens talen. Dit verwijst naar de talen die gebruikers specificeren in de browserinstellingen.

Verder naar de tarieven. Let op: u kunt alleen betalen voor klikken.

Welke biedstrategieën zijn beschikbaar:

Voor uw eerste advertentiecampagne raden we u aan de handmatige CPC-strategie te kiezen. Dit is een handmatige strategie, u kunt zelf de maximale prijs instellen die u per klik wilt betalen.

We raden u ook aan om de optimalisatie van de kosten per conversie in te schakelen. Hoe het werkt: je stelt zelf het gewenste bod in, en Google past het aan afhankelijk van de prognose van de conversie door een bepaalde gebruiker.

De andere twee beschikbare strategieën, doel-CPA en doel-ROI, zijn automatisch. Dit betekent dat u, om ze effectief te gebruiken, indrukwekkende statistieken over conversies moet verzamelen. En hoe dan ook, een automatische strategie heeft tijd nodig om te leren. In het kort:

Doelkosten per conversie. Het systeem probeert zoveel mogelijk conversies aan te trekken tegen de door u opgegeven prijs (de werkelijke kosten van conversies kunnen afwijken van de opgegeven prijs, maar in het algemeen zal Google streven naar de opgegeven prijs).

Target de ROI van advertenties. Het kan interessant zijn als u ROI kent. Om effectief te werken, moet u end-to-end-analyses opzetten op basis van Google Analytics.

Vervolgens geven we het dagbudget aan en selecteren we de weergavemodus: standaard of versneld.

In de standaardmodus probeert het systeem het geld gelijkmatig over de dag uit te geven. Indien versneld, kunnen fondsen sneller worden besteed en voortijdig opraken. De tweede optie is geschikt voor adverteerders die sneller statistieken willen verzamelen. Voor de eerste advertentiecampagne raden we aan om de standaard te verlaten modus.

Als u de aanvullende instellingen bekijkt, kunt u:

Geef aan hoe de advertenties worden gerouleerd. U kunt bijvoorbeeld de advertenties weergeven waarop de kans het grootst is dat er vaker op wordt geklikt. We raden je aan om deze optie ingeschakeld te laten.

Specificeer de start- en einddatum van de campagne.

Stel targeting in voor specifieke apparaten (computers, mobiele telefoons, enz.).

Campagne-URL-parameters. Hier kunt en moet u UTM-markeringen instellen voor alle links in uw advertentiecampagne.

Als u een feed heeft, kunt u dynamische remarketing instellen.

Maak een advertentiegroep

Geef uw advertentiegroep een naam. Vervolgens moet u weten aan welke gebruikers u uw advertenties wilt laten zien.

De volgende targetingopties zijn beschikbaar.

1) Op trefwoorden.

U moet zoekopdrachten specificeren die rechtstreeks verband houden met het geadverteerde product, zodat de algoritmen van Google bij gebruikers diegenen kunnen vinden die mogelijk echt geïnteresseerd zijn in uw aanbieding. U kunt zelf trefwoorden specificeren of de systeemhints gebruiken. Domeinen kunnen als trefwoorden worden toegevoegd.

2) Op publiek.

U kunt doelgroepen aanpassen op interesse. Onthoud bij het gebruik van deze targeting dat dit vrij brede en langdurige interesses van gebruikers zijn.

U kunt aangepaste intentiedoelgroepen maken op basis van zoektermen. Als u zoekcampagnes in advertenties uitvoert, kunt u de semantiek van daaruit lenen. Google raadt aan om ten minste 50 zoekopdrachten toe te voegen. Naast trefwoorden kunt u links naar specifieke sites en video’s op YouTube toevoegen. Dit type targeting is het waard om te testen, omdat u kunt werken met de werkelijke interesses en behoeften van uw gebruikers.

Publiek van geïnteresseerde kopers. Dit zijn uw potentiële klanten – ze zijn geïnteresseerd in producten of services die vergelijkbaar zijn met die van u. Dit type targeting is vergelijkbaar met aangepaste intentiedoelgroepen, behalve dat de doelgroepen al door Google zijn gemaakt.

U kunt targeting op gebeurtenissen instellen. Laat bijvoorbeeld advertenties zien aan mensen die gaan verhuizen of op het punt staan ​​te trouwen. Interessante targeting die u kunt testen, maar u moet niet vergeten dat belangrijke gebeurtenissen in het leven niet vaak voorkomen.

Remarketingdoelgroepen en vergelijkbare doelgroepen zijn ook beschikbaar. En ze zijn echt de moeite waard om op te letten. Lees hier meer over remarketing. Met een vergelijkbaar publiek, zoals de naam al doet vermoeden, kunt u nieuwe klanten aantrekken die qua interesses en gedrag vergelijkbaar zijn met uw bestaande publiek.

3) Op demografische kenmerken.

Alles is hier standaard: je kunt advertenties laten zien aan mensen afhankelijk van geslacht, leeftijd en aanwezigheid van kinderen. Dit type targeting kan niet de meest nauwkeurige worden genoemd, we raden u aan het als een aanvullende, niet onafhankelijke te gebruiken.

Sommige adverteerders hebben de mogelijkheid om advertenties in Gmail weer te geven vanuit e-maillijsten.

Zoals we kunnen zien, is de mogelijkheid alleen beschikbaar voor adverteerders met grote budgetten, dus we zullen hier niet in detail op ingaan. In deze video leest u meer over het instellen van advertenties op basis van e-maillijsten.

Google biedt u ook extensies voor automatisch advertentiebereik. Voor uw eerste advertentiecampagne raden we u aan de optie ‘Geen automatische targeting’ te kiezen. Hiermee heeft u meer controle en kunt u automatische targeting testen nadat de statistieken zijn verzameld.

Tip voor de toekomst: test autotargeting met advertentiegroepen die goed presteren. Als er geen of zeer weinig conversies zijn, bestaat het risico dat automatische targeting ook geen wonderen zal verrichten.

advertenties

Er zijn drie mogelijkheden.

Upload een voltooide advertentie (grafische of HTML-advertentie).

Maak een nieuwe aan.

Kopieer bestaande.

Aangezien we de eerste advertentiecampagne in Gmail maken, zullen we de tweede optie overwegen.

Wat is het volgende:

We geven de naam van het bedrijf aan.

Een advertentietitel bedenken (maximaal 25 tekens).

We schrijven een beschrijving (beperkt tot 90 tekens).

We geven de uiteindelijke URL aan (de webpagina waarop de gebruiker zich bevindt nadat hij op de advertentie heeft geklikt).

Laten we verder gaan met het toevoegen van advertentie-elementen. Laten we beginnen met afbeeldingen en de vereisten van Google daarvoor.

Bestanden moeten aan de onderstaande afmetingen voldoen of op die afmetingen zijn bijgesneden.

Reclame-afbeelding.

Om afbeeldingen toe te voegen, klikt u op de knop + Afbeeldingen.

U kunt niet alleen afbeeldingen uploaden voor een advertentie, maar bijvoorbeeld ook zoeken op fotoaandelen (niet het beste idee) of op uw website.

Let bij het uploaden van afbeeldingen onmiddellijk op het maximale aantal.

Geef na het downloaden aan hoe u de afbeelding wilt gebruiken

Klik na het toevoegen van alle vereiste elementen op de knop “Opslaan”.

Je kunt ook een video uploaden.

Het eenvoudigste is om de gewenste video op YouTube te vinden.

Als u een online winkel heeft, kunt u een beeldcatalogus aan uw advertentie toevoegen om meerdere producten tegelijk weer te geven.

Klik na het toevoegen van afbeeldingen of video’s op de knop Meer en kijk wat Google nog meer te bieden heeft.

Eigen teaser. Hier kunt u een onderwerp en een preheader voor uw advertentie schrijven (net als in e-mails).

Oproep tot actie. Hier kunt u uw eigen tekst voor de knop schrijven. Wees voorzichtig, je hebt maar 15 karakters.

Vergeet niet een voorbeeld van uw advertenties te bekijken.

Nadat u uw advertentie heeft gemaakt, klikt u op de knop “Toevoegen aan advertentiegroep”.

U kunt indien nodig meer advertentiegroepen maken. Als alles klaar is, klikt u op de knop “Campagne maken”. Alles. De campagne wordt ingediend voor moderatie.

Wat is het resultaat

U kunt uw Gmail-advertenties testen als:

Door de specifieke kenmerken van uw bedrijf kunt u klanten winstgevende en interessante promoties aanbieden.

U denkt dat u het meeste uit uw zoekadvertenties en remarketing heeft gehaald en u wilt een nieuwe verkeersbron vinden.

Je hebt inzicht in de technieken en technieken die goed werken in e-mailmarketing en je wilt deze testen bij een nieuw publiek.

U lanceert een grootschalige actie en wilt een maximale dekking garanderen.

Je werkt volgens het principe: “Als je niet test, kom je er niet achter”. Tegelijkertijd begrijpt u dat alle tests altijd een loterij zijn.

 

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

seo internet marketing

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html

Archief